Hungry for More

VOEDINGSCOACHING

Jezelf energiek en beter in je vel voelen? Dat kan! 

Start: 29 januari 2020

Maximum 15 deelnemers

Hoe kan ik gewicht verliezen op lange termijn?

Waarschijnlijk weet je wel dat groenten gezond zijn en frieten ongezond. En toch is het moeilijk om gezond te eten? Waarschijnlijk omdat je jezelf een te streng dieet oplegt waarin veel moet en niks mag. Je legt de focus op extreem gezonde voeding, weinig eten, niet zondigen en veel verboden voedingsmiddelen. Op korte termijn ga je gewicht verliezen maar het is nooit haalbaar op lange termijn. Daarnaast is je omgeving en sociaal leven niet aangepast aan dit ‘dieet’. 

Als voedingscoach focus ik op alles wat wel mag. En eigenlijk mag alles zolang je dit maar in de juiste porties en verhoudingen eet. Ik werk momenteel met een 3 maanden voedingscoachingtraject waarin we samen jouw ideale voedingspatroon bekijken dat je levenslang kan volhouden en dat past bij je leven. Enkel zo kan je resultaten behalen op lange termijn, gewicht verliezen en ook je gewicht behouden. Wil jij dit ook?

Ben je het beu

om te starten met het zoveelste dieet

gewicht te verliezen dat er achteraf terug bijkomt

om niet meer te weten wat gezonde voeding is

om je futloos te voelen

om continu te focussen op eten en voeding

om onzeker te zijn over jezelf

om je schuldig te voelen wanneer je ongezond eet

Wil je graag

stoppen met diëten

gewicht verliezen zonder daarna terug bij te komen

focussen op de belangrijke zaken in het leven

jezelf goed voelen in je vel

meer energie hebben

genieten van eten zonder je schuldig te voelen

weten wat gezonde voeding is

een gezonde relatie en mindset over voeding creëren

Dan is het voedingscoachingtraject iets voor jou! 

Wat ga je leren?

Het voedingscoachingtraject duurt 3 maanden. Elke maand worden er 1 of meerder onderwerpen besproken. De onderwerpen die aan bod komen, vind je hieronder.  

Ontbijt

Moet ik elke dag een ontbijt eten? Is het ontbijt overslaan ongezond? Hoe kan ik met weinig tijd toch ontbijten? Waaruit bestaat een gezond ontbijt? Al deze vragen en meer worden beantwoord tijdens de module over ontbijten.

Lunch

Stel jij je soms de volgende vragen: waaruit bestaat een gezonde lunch? Kan ik restjes van de avond ervoor als lunch eten? Is een belegd broodje ongezond? Ik heb geen lunchinspiratie! Goed nieuws want deze worden allemaal beantwoord tijdens de module over de lunch.

Diner

Waaruit bestaat een warme maaltijd? Mag ik nog pasta eten? Zijn aardappelen dikmakers? Hoeveel vlees mag ik eten? Allemaal heel logische vragen waarop je een antwoord krijgt in de module warme maaltijd.

Snacks

Een appel is gezonder dan een chocoladewafel. Toch is de verleiding vaak groter om een ongezonde koek te nemen in plaats van een stuk fruit. Hoe ga je hiermee om? Zijn er gezonde koeken? En welke tussendoortjes kan je nog eten?

Sociaal eten

Thuis beslis jij wat er op tafel komt. Maar wat als je op restaurant gaat of bij vrienden gaat eten? Je hebt totaal geen controle over hoeveelheden en de samenstelling van de gerechten. Hoe ga je hiermee om? Dat leer je tijdens de voedingscoaching.

Etiketten lezen

Heb je al eens naar het etiket van je favoriete koek gekeken? Een etiket lezen is super moeilijk als je niet weet hoe je het moet interpreteren. Tijdens de module etiketten lezen kan jij vanaf nu gezonde van ongezonde producten onderscheiden.

Voedingscoach

Hi, ik stel mezelf even voor

Ik ben Hellen en ik kom uit een gezin van 4 kinderen. Zaterdag was onze wekelijkse frietdag maar alle andere dagen aten we gezond. Zonder dat ik het merkte zorgde mijn mama voor heel veel balans en structuur in mijn voedingspatroon. Moeilijker werd het wel toen ik ging samenwonen. Plots moet je alles zelf doen en een huishouden runnen in combinatie met het opbouwen van een carrière is niet gemakkelijk. Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk toch gevonden wat werkt.

Elke dag eet ik volgens mijn eigen overtuigingen en zo blijf ik al jaren op mijn gewicht. Ik eet gewoon gezond en voor mij hoort daar ook genieten bij. Dus af en toe een glas alcohol, een pak friet of een heerlijk dessert (liefst met chocolade) zie je mij zeker niet afslaan. Ik noem mezelf ervaringsdeskundige in het zoeken naar een gezonde levensstijl en niet alleen voor mezelf.

3 maanden voedingscoaching, hoe werkt het?

Theoretisch

Een gezond voedingspatroon kan je alleen ontwikkelen met voldoende kennis over gezonde voeding. We gaan even 'back-to-basics' en ik leer je alles over gezonde voeding. via maandelijkse groepscoaching en een online leerplatform.

Praktisch

Jij bent uniek en zal op een andere manier je leven moeten aanpassen. Daarom zijn er wekelijkse individuele coachingsessies waarin we je huidige voedingspatroon bekijken en aanpassen.

Motivatie

Motivatie en mindset zijn heel belangrijk als je je voedingsgewoontes wilt aanpassen. Als coach zal ik je motiveren en helpen bij momenten dat het minder goed gaat.

Online

Je kan het volledige traject online volgen via pc, laptop, gsm, ipad wat jij zelf het gemakkelijkste vindt.

Wil je gewicht verliezen, meer energie krijgen en je beter in je vel voelen?

Stuur dan nu een mail naar hellen@hungryforhealth.be of gebruik het inschrijvingsformulier.

Als je me mailt plannen we eerst een gratis intakegesprek in om te kijken of er een match is tussen jou, mij en het traject. 

Er zijn 3 verschillende formules en je kan al deelnemen vanaf 75 euro per maand. 

Er is plaats voor 15 personen. Het traject start elke 4 maanden. Je kan dus maar 3 keer per jaar deelnemen. Snel zijn is de boodschap. 

Nog niet overtuigd? Lees wat vorige deelnemers hebben ervaren...

5/5

“Tot hiertoe vond ik het traject zeer nuttig. Het is een totaal nieuwe – en volgens mij doeltreffendere – aanpak omdat de focus gelegd wordt op een gezondere levensstijl. Hiermee bereik je wel gewichtsverlies op lange termijn maar het is geen focus op korte termijn. Voordelen: betere planning via een weekmenu waardoor je ook bewuster gaat eten. Veel nuttige tips gekregen qua tussendoortjes en hoe je bestaande gerechten gezonder kan maken. Geleerd dat het ok is om eens iets minder gezond te eten (aan dat schuldgevoel moet nog wat gewerkt worden).”

Eveline, deelnemer eerste coachingtraject

“Ik ben in het traject gestapt omdat ik me absoluut niet goed voelde in men vel. Ondertussen ben bijna 3kg verloren en ik voel me veel beter doordat ik beter en gestructureerder eet. Ik vind het super dat ik niet het gevoel heb iets te moeten missen en toch resultaat zie.”

Chiara, deelnemer eerste coachingtraject

Hellen luistert vooral naar wat je te zeggen hebt en motiveert je ook regelmatig! Ze zegt ook dat je goed bezig bent, ook al gaat het soms maar om iets stom. Ik ben door Hellen terug (bijna) dagelijks beginnen koken, wat voordien vaak echt een opgave was.

Hilde, deelnemer eerste coachingtraject 

“Mijn eerste focuspunt was sociale aangelegenheden omdat ik er zo veel gepland had / heb. Hellen was fantastisch: ze heeft super veel goeie, bruikbare en realistische tips gegeven! Ik had tal van informatie over welke hapjes ik zelf kon voorzien qua gezonder alternatief, welke hapjes ik kon kiezen wanneer ik elders op bezoek ging, welke keuzes ik kon maken qua drinken en eten op een festival zonder dat me ooit een schuldgevoel werd aangepraat als ik gewoon geniet van die momenten met vrienden en familie!”

Anoniem, deelnemer eerste coachingtraject